Top Ten Tuesday – Top Ten Historical Settings You Love

toptentuesday

Det är tisdag igen och dags för Top Ten Tuesday! Denna veckan handlar det om historiska miljöer vi älskar, och jag måste säga att det var riktigt svårt. Jag kom fram till fyra miljöer i alla fall och det är ju bättre än inga alls.

1. Rosornas krig-tiden i England. Jag har inte läst eller sett mycket av den tiden men det jag har läst är fascinerande tycker jag.

2. Tiden under andra världskriget är också något som fascinerar mig!

3. Gamla Grekland är alltid intressant!

4. ..likaså det gamla Rom.

Kom ni på fler intressanta miljöer tro?

One thought on “Top Ten Tuesday – Top Ten Historical Settings You Love

  1. Rosornas krig – då kan jag tipsa om två bra serier, Philippa Gregorys trilogi (Den vita drottningen, Den röda drottningen, Den blå hertiginnan) och Conn Igguldens serie (Stormfågel, Solvarg, Tredje delen kommer i april…) :)

Kommentera

