Bokbloggsjerka 5-8 februari

jerka11I veckans bokbloggsjerka vill Annika att vi listar våra topp 5 fiktiva karaktärer som vi önskar vore våra bästa vänner. Det gäller alltså både böcker, film och TV.

Oj, men vilken svår fråga det var denna gång! Jag tror att jag har svarat på något liknande tidigare men tyvärr kommer jag inte ihåg mina svar så detta är en helt färsk lista, kanske inte helt genomtänkt.

  1. Chandler från ”Vänner” – precis min typ av humor och jag skulle aldrig ha tråkigt.
  2. Harry Potter – vem vill inte ha Potter som vän?
  3. Frodo från Sagan om Ringen-trilogin. Det hade helt klart varit intressant!
  4. Haley James Scott från TV-serien ”One Tree Hill”. Alltid gillat henne!
  5. Pippi Långstrump hade ju varit något också!

Vilka hade ni velat ha som vänner?

2 thoughts on “Bokbloggsjerka 5-8 februari

Kommentera

