Mer Harry Potter!

CLEVELAND_SOCIAL_POST_SCH

De flesta har säkert redan hört det vid det här laget men den 31 juli kommer en ny Harry Potter-bok, Harry Potter and The Cursed Child. Boken är egentligen manuset till teaterpjäsen med samma namn men ges alltså också ut som en officiell bok i serien. Den utspelar sig 19 år efter den senaste boken och Ron, Hermione och Harry har fullt upp med sina barn som börjat på Hogwarts.

Boken kommer dessutom att släppas i fyra specialutgåvor under 2017, en för varje elevhem på Hogwarts. Det tycker jag låter riktigt intressant!

Vad tror ni om detta? Jag känner att jag absolut måste läsa färdigt serien nu i alla fall.

Läs mer om nyheten här.

 

5 thoughts on “Mer Harry Potter!

  1. Gillade inte epilogen, kommer med stor sannolikhet inte gilla denna grejen. Är ändå i extas och längtar och kommer att läsa varenda ord. Såklart.

  2. För mig blir det omläsing av serien fram tills den släpps och är så sjukt taggad så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Visste inte att den skulle komma i flera utgåvor, självklart måste jag ha en hufflepuff!

Kommentera

