Tematrio – Äntligen lästa (eller i alla fall köpta) böcker

tematrioI veckans tematrio hos Lyran ska vi berätta om tre böcker vi äntligen sett till att läsa alternativt tre böcker vi borde läsa snart. Jag valde det sistnämnda.

1. Snabba Cash av Jens Lapidus. En bok som ”alla har läst” och jag förstår inte varför jag inte bara plockar upp den.

2. Betvingade av Simona Ahrnstedt. Jag läste Överenskommelser av författaren förra sommaren men den här har stått oläst i bokhyllan minst lika länge. Det är läge!

3. Smuts av Katarina Wennstam är också en bok som har stått länge och väntat. Då har jag ändå läst och gillat hennes senaste böcker om Shirin Sundin.

Vilka tre böcker valde ni?

7 thoughts on “Tematrio – Äntligen lästa (eller i alla fall köpta) böcker

  1. Jag hade jätteproblem med språket när jag började läsa Snabba cash, men kom in i det väldigt snabbt. Till slut gillade jag till och med boken :)

  2. Snabba cash har jag sett som film, och för mig blir det så att om jag sett filmen så vill jag inte läsa boken efteråt. Därför ser jag mest till att göra tvärtom. :)

    Jag lyckades inte bara skriva en trio utan det blev tre. :)

  3. Avslutade snabba cash-serien för ett bra tag sedan. Tyckte att den var ganska okey. Har läst första boken i Lapidus nya serie och den tyckte jag riktigt bra om.

  4. Snabba cash orkade jag inte med, men kanske borde göra ett nytt försök just på grund av hypen.

    Ahrnstedt är jag också lite nyfiken på.

Kommentera

