Tematrio – Böcker ni inte läst ut

tematrioHej på er! Jag tänkte passa på att svara på Lyrans tematrio för veckan som handlar om böcker vi inte har läst ut.

1. A Clockwork Orange av Anthony Burgess. Jag vill så gärna läsa denna men det är något som tar emot. Mycket hänger också på språket.

2. Svart som natten av Ann Cleeves vet jag förvånade många att jag inte läste ut. Här har ni anledningarna.

3. Ett litet snedsprång av Denise Rudberg, vilket är lite roligt eftersom jag har läst femte boken i serien och gillade den. Det var nog helt enkelt inte vad jag ville ha vid tillfället!

One thought on “Tematrio – Böcker ni inte läst ut

  1. Jag har bara sett A Clockwork Orange som film, men gillade den inte alls. Mycket av det hängde ihop med det språkliga och jag misstänker att det blir värre i bokform.

Kommentera

