Veckans läsning v.19

Vad helgen gick fort! Har ni också haft fint väder? Nu är det dags att prata om vad jag ska läsa i veckan. Förra veckan var jag lite väl optimistisk så denna veckan kommer att se ungefär likadan ut.

bookworm1Jag håller fortfarande på med Glastronen av Sarah J. Maas och jag måste säga att jag tycker att den är ganska trist. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig men inte det här! Jag hoppas verkligen den blir bättre och att jag orkar läsa ut den men det är ett recensionsex så det är lite prio. För att inte helt hamna i en lässvacka ska jag dock påbörja Utvald av Meredith Wild och slalomläsa lite.

Ljudboken jag lyssnar på, Den gränslöse av Jussi Adler-Olsen, är det fortfarande mycket kvar på så jag lyssnar när det finns möjlighet.

Vad läser ni denna veckan?

6 thoughts on “Veckans läsning v.19

  1. Adler-Olsens serie måste jag verkligen fortsätta läsa! Läste första boken för flera år sedan så jag tror det börjar bli dags att fortsätta den… :)

  2. Intressant, jag har bara hört positivt om Glastronen hittills… Ska definitivt ge den en chans men ser fram emot din recension sen. Den är så otroligt hyvad så intressant med något som tycker annorlunda :)

  3. Här i vackra Värmland är det också underbart fint väder. Så skönt med värme och sol! Jag har precis påbörjat läsningen av ”Simma med de drunknade” och den verkar väldigt bra. Håller också på med ”Genom paradiset på en spikmatta”. Den är lättläst och humoristisk, men inte fantastiskt. Som ljudbok har jag ”Ministyrmakaren”, och den är snart färdiglyssnad.

  4. Här är det tyvärr lässvacka, eller om det är tidsbrist och trötthet kanske. Blir mest ljudbok och just nu lyssnar jag på Åsneprinsen av Caroline Hainer.

Kommentera

