Nu när jag funnit dig av Lisa White

När Klara Steen upptäcker att pojkvännen i själva verket är gift flyr hon från Stockholm till Lindesberg. Livet i småstaden blir en stor kontrast mot den livsstil hon haft i Stockholm och jobbet på Reklamexperterna inkluderar desto färre kändisar. Men kanske är det precis vad hon behöver? Om inte annat med tanke på att kollegans snygga men irriterande bror bor där.

Sedan Rikard Wik förlorade sin fru i en bilolycka har livet vänts upp och ned. Han har begravt sig i arbetet inom IT-säkerhet och försöker att inte tänka på hur tomt det ekar i huset. När systern tvingar honom att gå på speeddejting stöter han samman med en kvinna som är hans raka motsats. Men trots deras olikheter kan han inte sluta tänka på henne.

Den här boken fick jag på bokträffen i Jönköping i februari och har läst den tillsammans med min vän Lotta. Precis som vanligt delade vi upp boken i flera delar och diskuterade den mellan varje del. Jättekul!

Rikard och Klara är våra två huvudkaraktärer och de träffas av en slump första gången på en speeddejt. De är väldigt olika men det märks också ganska snabbt att det finns något där. De är väldigt fina tillsammans men jag klickar inte riktigt med Klara. Hon flyr hela tiden från sina problem och jag ifrågasätter hennes val flera gånger under läsningen. Rikard växer dock mycket under bokens gång tycker jag. I början kan man verkligen ta på sorgen han känner men i takt med att tiden går känner han sig mer och mer redo att börja ett nytt liv.

Boken innehåller mycket misskommunikation och sådant kan göra mig väldigt frustrerad. Jag kan ha förståelse både för hur Rikard och Malin känner men jag förstår inte varför de inte pratar om det. Som tur är har de Malin, Rikards tvillingsyster och Klaras kollega, som är otroligt klok och mogen för sin ålder och som dessutom försöker få dem att gå i rätt riktning.

Boken består av korta kapitel och är snabbläst. Jag tyckte mycket om slutet och hur det blev för samtliga karaktärer. Det är en bok som underhåller men samtidigt inget jag kommer att minnas en längre tid.

Mitt betyg: 3/5

Författare: Lisa White
Utgivningsår: 2023
Förlag: Seraf Förlag
Utläst: 9 mars 2023
Finns hos: Adlibris | Bokus

Andra som bloggat om boken:

Lämna en kommentar