Allt vi aldrig kom över av Lucy Score

Efter att ha smitit från sitt till synes perfekta bröllop, anländer Naomi Witt till en liten småstad i Virginia. Hon är här för att undsätta sin tvillingsyster Tina, som hon inte pratat med på många år.

Men väl på plats inser hon snabbt att Tina inte har förändrats ett dugg sedan de sist hade kontakt. Inte nog med att Tina lägger beslag på både hennes bil och hennes pengar, hon lämnar henne också med en elvaårig systerdotter Naomi inte visste att hon hade. Nu är hon fast i en stad där hon inte känner någon, utan jobb, utan plan och med ett enormt ansvar på sina axlar.

Det finns en god anledning till att frisören Knox brukar hålla sig borta från komplicerade relationer. Men när Naomis hela liv råkar falla samman mitt framför ögonen på honom är det minsta han kan göra att försöka hjälpa henne ur knipan. Och så fort allt har ordnat sig, kan han återgå till sin egen lugna och stillsamma tillvaro.

Det är i alla fall hans plan, men deras liv verkar flätas samman på sätt som ingen av dem hade kunnat förutse …

Den här boken har jag sett överallt i sociala medier och jag har varit nyfiken på den ett bra tag. Jag velade lite mellan att läsa den här på engelska eller svenska och till slut blev det svenska när Printz Publishing släppte den nu i juni.

Jag fastnade direkt för småstadskänslan och alla karaktärer som introducerades. Naomi är lätt att tycka om och trots att man som läsare inte får veta exakt vad som hänt känner jag ändå med henne. Knox verkar till en början vara ganska butter men det märks snabbt att han mjuknar i Naomis närhet och att de har en speciell kemi. Knox är märkt av livet och det visar sig särskilt i relationer med familjemedlemmar men också med Naomi. Alla karaktärer bidrar starkt till handlingen och jag känner att jag vill vara en del av deras umgängeskrets.

Berättelsen är laddad med allt från spänning till romantik, drama och vänskap. Vissa delar är något stereotypiska men det är inget som stör mitt läsande egentligen. Jag plöjer igenom boken som en ångvält och vill helst inte lämna stämningen och härliga Knockemout när boken tar slut. Det är en perfekt romancebok och jag ser fram emot att läsa del två i serien där vi får lära känna Nash lite extra.

Minnesvärt citat:
“Jag vill inte att du ska be om ursäkt. Jag vill inte att du ska vara rädd. Jag vill att du ska vara lika förbannad som jag är för att någon jävel trodde sig kunna lägga händerna på dig. Jag vill att du ska veta ditt värde så att ingen med förståndet i behåll någonsin tror att de kan behandla dig så där. Förstår du?”

Tack till Printz Publishing för recensionsexemplaret!

Mitt betyg: 5/5

Författare: Lucy Score
Serie: Knockemout #1
Utgivningsår: 2023
Förlag: Printz Publishing
Utläst: 28 juni 2023
Finns hos: Adlibris | Bokus

Andra som bloggat om boken:

Lämna en kommentar