Nya kontakter

Jag har läst nästan alla Sophie Kinsellas böcker och tycker väl lite blandat om dem men mestadels är de bra och underhållande. När jag såg att den här skulle komma ut kunde jag knappt hålla mig och nu är den alltså läst.

Titel: Nya kontakter
Författare: Sophie Kinsella
Utgivningsår: 2012
Förlag: Damm Förlag
Finns hos: AdlibrisBokiaBokus

Ett recensionsexemplar från Damm Förlag, stort tack!

Handling:
På sin möhippa råkar Poppy Wyatt tappa bort sin förlovningsring, en smaragdring som gått i hennes blivande mans släkt i generationer. Och hennes svärföräldrar som mer eller mindre redan hatar henne.. I samma veva blir hennes mobil stulen och hon grips av panik när hon inser att ingen från hotellet kommer att kunna ringa henne OM de hittar ringen. Av en slump hittar hon en mobiltelefon i papperskorgen som hon bestämmer sig för att använda men ägaren till den, en affärsman vid namn Sam Roxton, vill gärna ha tillbaka den. Till slut går han med på att dela mobilen om Poppy lovar att skicka vidare alla sms och e-mail till hans adress men Poppy kan ju bara inte låta bli att snoka lite. I ett försök att hjälpa till har hon sedan en mängd problem på halsen, som om det inte räckte att försöka dölja sin hand från sin fästman och hans föräldrar i hopp om att de aldrig skulle märka att ringen var borta?

Omdöme:
Det var längesen jag läste en så rolig, flippad och skön bok och det förvånar mig inte alls att den kommer från Sophie Kinsella. Panikslagna Poppy kan jag se framför mig, bitchiga Lucinda, omogna Magnus och ja.. Sam, Sam, Sam. Mycket härlig blandning på karaktärer och även om de har vissa likheter med tidigare böcker från Kinsella tycker jag inte att det gör något alls. En lättsam bok som förmodligen är perfekt att ta med på semestern.

Jag gillar också det lite annorlunda sättet att använda sig av fotnoter. Ibland råkade jag dock missa dem, men för det mesta flöt de in i texten och det blev riktigt bra.

Jag kan egentligen inte säga så mycket mer än att det är en riktigt bra bok och gillar ni den här typen av böcker ska ni absolut läsa den!

Mitt betyg: 5/5

8 reaktioner till “Nya kontakter

  1. Även om det inte är den typen av böcker jag brukar läsa, så kan jag inte låta bli att bli lite nyfiken på denna! Får se om den kanske läs någon dag. Tack för en fin recension! :3

  2. Nu blev jag nästan lite nyfiken på den här boken! Har läst några andra böcker av Kinsella och gillat dem rätt mycket, så jag får nog hålla koll på om jag ser den här på bibblan.

    Sv: Det ska verkligen bli kul att läsa Sagan om Ringen, har lyckats passera 100 sidor nu, men ska nog läsa mer ikväll. Hur går det för dig? :)

  3. jag har läst alla sophie kinsellas böcker (med undantag för shopaholic-serien som jag inte är förtjust i, och flickan från tjugohundra-talet som inte känns som min typ av bok.) och jag håller med dig om att den här var galet rolig! jag läste den dessutom just på semesterresan till cypern i somras ;)

Lämna en kommentar