Stadsbesök: London

Jag tänkte haka på Enligt O‘s geografiska utmaning där hon varje vecka presenterar en stad och därefter en bok och en film som utspelar sig i staden. Väldigt roligt tycker jag som älskar att resa och älskar både böcker och film så nu kör vi!

Veckans stad är: LONDON

Det finns väldigt många böcker som utspelar sig just i London och den jag kommer att tänka på först är den jag läste ut för bara någon dag sedan, Porträttet av dig. Den handlar om konstnären Ella som får i uppdrag att måla av sin blivande svåger Nate. Problemet är att Ella inte riktigt tycker om honom! En recension på den kommer snart här på bloggen.

Även på filmsidan finns det många att välja på men jag slår ett extra slag för V för Vendetta, som är en dystopisk thriller och en av min sambos favoritfilmer.

I övrigt är ju London min favoritstad av de jag har besökt!

En reaktion till “Stadsbesök: London

  1. Jag tittar nästan aldrig på film men jag rekommenderade precis densamma! Porträttet av dig lät spännande, ser fram emot din recension.

Lämna en kommentar