Mörka platser

Gillan Flynn har jag hört gott om både här och var så det var med ganska höga förväntningar jag började läsa den här boken!

morka-platser

Titel: Mörka platser
Författare: Gillian Flynn
Utgivningsår: 2012
Förlag: Modernista
Finns hos: Adlibris | Bokia | Bokus | CDON

Recensionsexemplar från Modernista – stort tack!

Handling:
En mycket hemsk vinter blir Libby Days mamma och två systrar brutalt mördade och Libby, som lyckades komma undan, vittnade om att det var hennes storebror Ben som låg bakom dåden. Många år senare stöter Libby på en grupp människor som helt och hållet tycker att fallet var en rättsskandal och att Ben blev oskyldigt dömd. Det får Libby att börja tänka efter och leta upp mer information om sin familj och vad som egentligen hände den dagen.

Omdöme:
Okej, det börjar bra! Därefter kan jag inte låta bli att tempot hastigt saktades ner och det istället blev en lite för utdragen historia. Tyvärr är det inte den här typen av deckare som jag faller för och jag fann den lite för tråkig för min smak. Jag tycker dock fortfarande att den är okej, därav betyget.

Språket är väldigt bra och jag blir väldigt nyfiken på Flynns övriga böcker. Såvitt jag vet ska ytterligare en släppas av Modernista nästa år men sen får vi se.

Mitt betyg: 3/5

3 reaktioner till “Mörka platser

Lämna en kommentar