Ni älskar dem inte

Min första upplevelse av Belinda Bauer var förra året då jag läste Skuggsida (som jag inte gillade) men nu tänkte jag ge henne en ny chans.

ni_alskar_dem_inte-bauer_belinda-19055471-frntlTitel: Ni älskar dem inte
Författare: Belinda Bauer
Utgivningsår: 2012
Förlag: Modernista
Finns hos: Adlibris | Bokia | Bokus | CDON

Tack Modernista för recensionsexemplaret!

Nioårige Pete väntar i bilen på mamma och pappa. När de kommer tillbaka är han borta. På ratten sitter en lapp: »Ni älskar honom inte.«

Under högsommaren faller en mörk skugga över Exmoor. Barn blir bortrövade från bilar. Varje försvinnande markeras bara med ett kort meddelande en brutal anklagelse. Inga förklaringar, ingen begärd lösensumma… inget hopp.

Polisen Jonas Holly står inför en farlig resa in i kidnapparens förvridna psyke, om han alls ska ha en chans att sätta fast honom. Men Holly är ännu skakad av en personlig tragedi är han över huvud taget rätt man för uppgiften?

Åtminstone en person i Exmoor anser att Jonas Holly, när det gäller byns beskydd, är den siste att lita på…

Omdöme:
Jag läste Bauers förra bok, Skuggsida, och var väl inte sådär jätteimponerad. Därför hade jag inte heller så höga förhoppningar för den här boken. Jag vet att många gillar Bauer men för mig fungerar det helt enkelt inte till 100%, synd men sant.

Boken kändes emellanåt väldigt seg och Holly är ju inte en av mina favoritkaraktärer. Handlingen var dock intressant och spännande så ja, betyget hamnar någonstans mittemellan.

Mitt betyg: 3/5

En reaktion till “Ni älskar dem inte

Lämna en kommentar