Bokbloggsjerka 9-12 augusti

jerka11

Nu var det längesen jag deltog i jerkan men dagens fråga var så lätt att jag inte kunde med att hoppa över den, hehe. Det handlar nämligen om vilka böcker vi läser just precis nu!

1. City of Bones av Cassandra Clare som ska läsas ut innan biopremiären den 23 augusti men det lär inte bli några problem. Jag gillar den redan!

2. Found av Stacey Wallace Benefiel är en bok jag fått läsa av Netgalley. Lite klurig att komma in i men den blir bättre och bättre i alla fall och det är ju bra det.

3. Nemesis av Josephine Angelini som är den sista delen i Starcrossed-trilogin. Jag har inte kommit så långt!

4. Sagan om konungens återkomst av J.R.R. Tolkien är också sista delen i en trilogi och förhoppningarna är skyhöga.

Vad läser ni nu?

15 reaktioner till “Bokbloggsjerka 9-12 augusti

  1. City of Bones av Cassandra Clare borde jag verkligen läsa om inför filmen, fast jag tänker inte se den på bio så jag har lite mer tid på mig :)

  2. Fyra böcker på en gång, det hade jag aldrig klarat. Har bara läst Tolkien av dessa, men har börjat bli lite nyfiken på City of bones.

  3. Det var en annan som hann Före och sa att hon ville ha Blunda och hoppa, men jag hittade inga böcker hos henne så väntar på svar hur hon vill göra. Men boken av Lina Forss är absolut din.
    Böckerna jag kommer på att jag är ute efter är
    Francesca och Jellicoe Road av Melina Marchetta
    Fjällgraven av Michael Hjort och Hans Rosenfeldt
    The maze runner
    Beautiful
    The Golden Lily av Richelle Mead
    Crossfire serien av Sylvia Day

    Och i mina böcker det inte recensionsexemplar någonstans :)
    Om du inte har nå böcker att byta bort så får du köpa dom om du ville det.

  4. Oj det var en hel del böcker som du läser samtidigt. Jag är sugen på City of Bones, ska läsa den så fort jag får tid till det :)

  5. Mhm, jo inser att jag måste få tag på City of Bones ”asap”, hmm, svenska eller engelska? läser iofs gärna på engelska…

  6. En bra fråga för alla att svara på denna gången! :) Vad kul att läsa en bok för en kommande biopremiär, det borde man kanske göra oftare.

Lämna en kommentar