Kommande böcker: Januari

Då har det blivit dags att presentera lite böcker som kommer ut nu i januari! Det kändes som om det var en hel del ungdomsböcker men det kanske är jag som omedvetet fokuserat på det? Ja, jag vet inte men här kommer ett gäng:

*Korsad av Ally Condie är fortsättningen på ”Matchad” och släpps den 21 januari.

*Food Junkie: En gastroknarkares trippar och hemligheter av Mons Kallentoft ges ut den 2 januari. I boken får man följa Kallentofts jakt på de bästa matupplevelserna.

*Femtio nyanser av frihet av E L James ges ut den 2 januari och är sista delen i trilogin om Christian Grey och Ana Steele.

jag-en_3d_high

*Jag, En av David Levithan ges ut den 14 januari.

*Förr eller senare exploderar jag av John Green är den svenska titeln på omåttligt populära ”The fault in our stars” som släpps den 18 januari.

*Pandemonium av Lauren Oliver är fortsättningen på ”Delirium” och kommer ut den 18 januari. Jag gissar att jag inte är den enda som ser fram emot denna?

*Beautiful Creatures av Kami Garcia och Margaret Stohl kommer ut den 23 januari. Den har blivit ganska omtalad på utländska bloggar så många ser säkert fram emot denna översättning.

*Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon kommer ut den 30 januari. De tidigare översatta böckerna har vart populära och det tror jag även den här blir.

En reaktion till “Kommande böcker: Januari

Lämna en kommentar