Would You Rather Book Tag

Jag hittade den här hos Bellas Bokblogg och tänkte tja, varför inte?

Would you rather only read trilogies or only read stand-alones?
Oj, grymt svår fråga men jag måste nog ändå svara stand-alones. Visst, det finns en charm i att få lära känna karaktärer och miljöer till max i trilogier men det är skönt att slippa vänta på nya boksläpp, slippa cliffhangers m.m.

Would you rather only read male or female authors?
Haha, det har ju ingen betydelse alls.

Would you rather shop at Barnes and Noble (fysisk handel) or Amazon (nätbokhandel)?
Jag vill gärna att de fysiska bokhandlarna finns kvar men just nu köper jag knappt böcker alls. Och om jag gör det blir det via nätbokhandel då min budget inte tillåter annat.

Would you rather books were made into TV shows or movies?
Det beror lite på hur många böcker vi pratar om. Om det är en serie som exempelvis Pretty Little Liars så absolut TV-serie då det finns många böcker att bygga serien på. Om det skulle vara en eller två böcker kan jag riktigt se hur utdragen och vattnig TV-serie det blir. Hu! Nej, då får det bli film.

Would you rather be a professional author or reviewer?
Recensent! Tänk att få jobba med att läsa och tycka till om böcker. Underbart!

Would you rather be a librarian or a bookseller?
Hm, säljare tror jag. Varför vet jag inte riktigt!

Would you rather only read ebooks or physical books?
Fysiska. Det blir knappt några e-böcker här alls längre utan snarare ljudböcker.

3 reaktioner till “Would You Rather Book Tag

Lämna en kommentar