Veckans bokbloggsfråga v.48

Barnboksbloggen har dragit igång Veckans bokbloggsfråga, där hon alltså varje vecka kommer att ge oss en fråga som vi kommer att få fundera på. Svaret skriver vi i våra bloggar. Veckans fråga lyder:

Vad tycker du om e-böcker? Föredrar du riktiga böcker att bläddra i eller läser du hellre böcker på din läsplatta/mobil? Och vad tycker du om att allt fler förlag skickar ut recensionsexemplar som e-böcker istället för fysiska böcker?

Den här frågan har jag ju svarat på ett par gånger egentligen men det gör väl inget med lite upprepning? Jag har inga problem med att läsa e-böcker egentligen men jag föredrar att läsa fysiska böcker. Varför vet jag egentligen inte men så är det.

Jag skrev ju en del inlägg om det här i början av 2014 som ni hittar här, här och här och jag håller nog fast vid min åsikt. Den fysiska boken blir ju en slags lön för recensionen så nej, jag gillar inte att fler och fler förlag endast skickar ut e-böcker. Dessutom tycker jag det är kasst att förlagen skickar ut dem utan att ens fråga läsaren/bloggaren om man vill/kan läsa dem som e-böcker.

Lämna en kommentar